Setelah mendapat idea & pembacaan dari rakan-rakan Facebook yang lain, lalu saya pun mencuba seperti yang mereka lakukan dan ternyata dari 1 bar line bertukar kepada Full Bar / 3 bar. Memang terbukti apa yang dilakukan mereka selama ini.


Malahan sebenarnya fungsi piring DiY ini turut menjadikan line / connection menjadi lebih stabil dan surfing lebih lancar kerana ia akan kekal pada rate semasa line anda seperti HSDPA, WMCDA dan sebagainya. Juga turut dibantu dengan setupkan broadband anda pada WMCDA only dan bukan Aut.o. Ini kerana Auto akan melambatkan line internet anda yang disebabkan oleh pertukaran connection sekejap 3G sekejap GPRS dan begitulah seterusnya.
Ini adalah cara saya. Jika anda tidak suka, sila jangan menyibuk ekekekeke. DiY ini sebenarnya berbekal RM2.00 sahaja, iaitu harga steel plate itu ekekeke. Setakat ini saya amat berpuas hati dengan cara ini dan DiY ini menjadi pilihan tetap saya ketika surf internet via Broadband di rumah (malu nak bawa jalan-jalan DiY nih ekekeke).

Terima Kasih sudi singgah lihat dan baca. Kalau tidak keberatan, sila lah follow blog saya agar saya lebih bersemangat berkarya & update blog saya.. Syukran ^_^
~ FN

4 Responses so far.

  1. matawang says:

    Sifu..cam mane nak setup alat ni??

  2. rock says:

    Bos cmane nak setup alat ni..ajo cket

  3. Unknown says:

    nak bli tang mna bnda 2??

  4. Unknown says:

    bleh dak bgtaw sat??sy xbesa tngk pown sblom nie...nie kra first time tngok...